Dietetyczne ciasto marchewkowe

 Ja w te święta postawiłam na lekkie dania i zamiast babek, mazurków i innych bomb kalorycznych upiekłam ciasto marchewkowe. Wyszło pyszne ! Wigotne, aromatyczne, a przede wszystkim dietetyczne ! 
Smakowało nawet mojemu narzeczonemu który na wstępie zapowiedział, że on tego ciasto nie będzie jadł ponieważ " ciasto z marchewką to nie jest ciasto, fuj,fuj ".   

Ciasto jest baaardzo proste w przyrządzeniu, także każdy laik sobie z nim poradzi ;)





  
Ciasto marchewkowe: 


1 szklanka mąki pełnoziarnistej 
3 jajka  
4 1/2 łyżki stewii 
110 ml oleju rzepakowego    
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
1 łyżeczka cynamonu 
1 garść rodzynek  
kilka kropel aromatu cytrynowego lub pomarańczowego 
400 g marchewki (ok. 5 sztuk), obranej i startej na tarce 
1 jabłko, obrane i starte na tarce 
szczypta soli 

Piekarnik rozgrzać do 175 st. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia lub natłuścić. 
Jabłko i marchew ścieramy na tarce i lekko odsączamy.
Jajka zmiksować ze stewią. Dodać olej i aromat. Mąkę przesiać z: proszkiem, cynamonem, sodą, solą i dodać do masy jajecznej. Następnie dodać rodzynki. Na koniec dodać marchewkę i jabłko.  
Ciasto można posypać ziarnami np, słonecznikiem. Ja posypałam brązowym cukrem. 

Ciasto przelać do formy.

Piec przez ok. 40 min., do tzw. suchego patyczka. 

Smacznego! 


8 komentarzy :

  1. Bardzo lubię piec ciasta, lecz marchewkowego jeszcze nigdy nie robiłam :) Wygląda pięknie;*

    OdpowiedzUsuń
  2. słyszałam kiedyś o marchewkowym cieście. muszę w końcu wypróbować :)

    Obserwuje, czekam na więcej postów :)

    esmella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przepysznie, jeszcze nigdy w życiu nie jadłam marchewkowego ciasta. jestem mega ciekawa smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię takie proste i szybkie przepisy na świetne dania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Będę musiała zrobić bo dawno go nie jadłam < 3 zapraszam: melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Meleyna Style . Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka